SKICKA ER ENHET FÖR SERVICE
KOM IN TILL OSS
Lämna in er enhet till oss för reparation. Vi finns i Jakobstad, Vasa, Jyväskylä och Villmanstrand. Ni kan även ringa oss på nummer 0600 301 300 och boka en tid som passar för er. Alternativt fylla i vårt kontaktformulär så kontaktar vi er.
SKICKA ENHETEN TILL OSS
Enheter skickade till oss reparerar vi omedelbart när de kommer till oss. Dessa skickas ofta ut tom samma dag som de anlänt. Leverans och retur ingår i priset.
HÄR FINNS VI
Styrmansgatan 4
68600 JAKOBSTAD
Butiken öppen:
Vardagar:
10:00 – 15:00
Korsholmsesplanaden 38
65100 VASA
Gummerusgatan 6
40100 JYVÄSKYLÄ
Valtakatu 41
53100 VILLMANSTRAND
SKICKA ER ENHET TILL OSS FÖR SERVICE
Ni kan även skicka er enhet till oss med Post eller Matkahuolto för reparation eller för att få en skaderapport. Telefonens servicekostnad är ibland inte så självklar för kunden så en skaderapport kan vara bra att ha innan. Försäkringsbolag kräver ofta en skaderapport innan de ersätter en skada. Vi granskar alltid telefonerna innan service så att det inte uppstår några oväntade kostnader för kunden. Totala priset får ni ALLTID innan vi påbörjar en reparation.

Matkahuolto
Ni kan skicka er enhet kostnadsfritt till oss genom att använda nedanstående adress:
Multicare
Styrmansgatan 4
68600 JAKOBSTAD
Försändelser skickas med Multicares avtalsnummer 03230243.
APPLE-enheter som skall bytas ut skickas till vår servicepunkt i Vasa med avtalsnummer 3540017. (snabbare servicetid)
Man bör ALLTID ta bort GPS-tjänsten ”FindMyiPhone” från sin enhet innan den skickas in till oss. Via denna länk hittar ni mera information om hur man enkelt tar bort denna tjänst från sin enhet.
Ta bort “FindMyiPhone”
Avsändare ansvarar för att enheten är ordentligt packad.

Itella
Ni kan även skicka er enhet kostnadsfritt med Maxibrev genom att använda nedanstående adress:
Oy Sventek Ab / Multicare
PB 100
68601 JAKOBSTAD
Försändelser skickas med Oy Sventek Ab / Multicares avtalsnummer 639737.
APPLE-enheter som skall bytas ut skickas till vår servicepunkt i Vasa med avtalsnummer 3540017. (snabbare servicetid)
Man bör ALLTID ta bort GPS-tjänsten ”FindMyiPhone” från sin enhet innan den skickas in till oss. Via denna länk hittar ni mera information om hur man enkelt tar bort denna tjänst från sin enhet.
Ta bort ”FindMyiPhone”
Avsändare ansvarar för att enheten är ordentligt packad.
Itella Oyj:s brev får ha maxstorleken 250 mm x 400 mm x 30 mm och väga max 2kg.
Maxibrev som försändelsesätt kostar ingenting åt kunden. Maxibrev har heller ingen uppföljningskod. Vid andra försändelsesätt står kunden själv för leveranskostnaderna. Genom att skicka enheten med postpaket så får ni som kund alltid en uppföljningskod..
Skador som uppstått vid leverans
Enheter som skickas till service bör packas noggrannt så att den inte går sönder under frakten.
Enheter som skickas till oss är alltid på kundens ansvar tills enheten mottages hos oss.
Ifall man konstaterar att enheten tagit skada när vi skickat ut den bör man vara i kontakt med vår kundbetjäning omedelbart per telefon eller via epost:
-
- E-post: info@multicare.fi
- Telefon: 0600 301 300
Mottagaren bör ta foton på försändelsen samt på den skadade enheten. Dessa skickas till oss per epost till vår kundtjänst så att vi kan vidarebehandla ärendet.